wtorek, 22 czerwca 2010

Kaczyński: Już nie postkomuniści a lewica (21 czerwca 2010)


Kaczor o SLD na wiecu w Szczecinie, dzień po I turze:

My się nie boimy żadnych zarzutów. Niech nam mówią, że jesteśmy lewicowi, może i trochę jesteśmy. Ja już będę od dziś używał tego słowa, nie będę używał słowa "postkomunizm", którego używałem

Bo stało się coś symbolicznego, zwrócili na to uwagę inni, ale ja to też państwu powiem. W tej strasznej katastrofie zginęli także ludzie - i to ludzie dojrzali - z tego pokolenia, które było aktywne jeszcze w PRL, z tamtej formacji. I jest w tym coś, co ma wymiar symbolu, i dlatego ja dzisiaj będę zawsze już mówił lewica, nie będę używał tego słowa, którego sam używałem - powiedział Kaczyński.

Oni tam pojechali oddać hołd ofiarom tego systemu, który kiedyś był także przez nich
akceptowany". - Ale jest coś takiego, jak czynna skrucha, jest coś takiego, co powinniśmy uszanować. I to też chciałem powiedzieć.

Brak komentarzy: